måndag 14 mars 2011

Härliga söndag!

Jäklar vilken dålig timing jag har som är pigg vid den här tiden, ska upp tidigt imorrn och ringa kiropraktorn men hur ska jag orka upp till det?!
Jag vet att om jag går och lägger mig nu kommer jag bara vrida och vända på mig i någon timme
för att sedan kliva upp igen och vänta på att bli trött. Man kanske ska springa några varv runt huset eller prova räkna får?

Dagen har varit härlig! Plockade i ordning lite här hemma sedan fick jag besök av min kära farmor & farfar. :) Farfar är ju bara för skön, direkt när han kommer in frågar han om han får klicka in på SVT play och självklart fick han göra det! Jag och farmor höll till i köket och fixade fika och helt plötsligt hör jag HOUSEmusik spelas i vardagsrummet, när jag går dit för att kolla vad gubben håller på med så sitter han och diggar och håller takten med foten! Det var nog dagens härligaste syn, go farfar! ;D Det han egentligen var ute efter var Swingfly's låt i melodifestivalen, sköning!
Lite senare fick jag skjuts hem till Micke, vi åkte och handlade för att sedan spendera lite quality time i köket. Vi bakade blåbärspaj (eller jag bakade, Micke vispade vaniljsåsen;) och bänkade oss i soffan famför film! God I love Sundays! Rullade hem mätt och belåten. :)

Nu är jag hemma, fast framför datorn med musik och skrivande men ska nog ge mig snart. Criminal Minds på tv och en matlåda med paj som väntas på att ätas upp, why wait? :D (får bli en långprommis imorgon efter allt moffande idag, skärpning! ) Förhoppningsvis blir ryggen bättre efter ett besök hos kiropraktorn och då ska det gymmas flitigt igen!
Men tills dess, blåbärspaj....

Tjaarå! :)


Inga kommentarer: