tisdag 18 mars 2008

Miss Psykolog.

Japp, det är jag det.
Eller man kan i alla fall tro det, men det är inte menat att vara så det bara blir.
Har ett stort ordförråd med många "visa ord", haha! Och dom kommer väl till pass när det kommer till lite allvarligare diskussioner. Det borde väl vara en rätt så bra egenskap att ha, bara man inte är för psykologisk av sig. Men men, jag gillar att lyssna och är aldrig omöjlig när det kommer till den punkten, hm eller nu ljög jag för när det gäller Kristian och mig har jag en tendens av att alltid bli förbannad och gå därifrån, men utöver det så är jag rätt så bra på att lyssna och ge råd. Eller?
Hade i alla fall ett ganska givande samtal med Sara idag, det kändes i alla fall som att jag fick in lite saker i skallen på na´! She understands me, I hope.

Jag är rätt så glad faktiskt!
Allting flyter på, på jobbfronten.
Har fått in en hel del tider som jag ska jobba nu under påsk och i veckan. Det blir bra med pengar i fickan. Och det är ju så himla roligt så det är inte sant! Man lär sig så mycket om människor och så skapar man ett rätt så bra lokalsinne när man åker runt till folk. Det kan den här lantbon behöva. ;) hehe.

Kärleken, ja den hackar sig framåt. Som i alla förhållanden har den sina bra och sina dåliga dagar.
Idag skulle vara en bra dag men blev en dålig sådan. Eller i alla fall så har den varit det tills nu, får se hur resten av dagen tar form.
Helgen var helt underbart mysig, allting flöt på som smör, men så kommer man hem till Eskilstuna och vardagslivet här igen och då känns det som en tvärnit, en back to basics förändring som bara sätter stopp för allt det roliga härliga tänkandet och bara leder till sura miner och kort stubin. Man tröttnar helt enkelt, men vad gör man?


Hang in there(!).. säger jag bara.

För det kommer dagar då allt bara är för bra för att vara sant, och man ifrågasätter alla dumheter som skett tidigare i veckan.
Suck på det, väldigt irriterande! För det där med samvetet sitter kvar och ältas om och om igen tills tårarna bara sprutar ur ögonen på mig, ånger så FET att jag bara vill spy!
Och så kommer förlåtet som är så överskattat och så lätt att bara säga sen är allt frid och fröjd igen.

Men jag älskar min Kristian, över allt och är det såhär ett normalt förhållande är så får jag fan leva med det men försöka skära ned på mina humörsvängningar, fucking P-stav.

T / - Peace and love, baby!









Inga kommentarer: