tisdag 5 april 2011

På avstånd.

Hittade en gammal dikt jag skrivit, tyckte den passade in rätt bra just nu. 

passerar stundvis
som en skugga i ögonvrån
alltid sedd
du fascinerar mig

blickar så svåra att tyda
inbillning, ren fantasi
något jag vill ska vara
kan inte låta bli

har satt allt i rullning
men inget flyter som det ska
kippar efter andan vid ytan
allting sjunker precis som jag

en drömmare i sina bästa stunder
perfekt och oförstörbar
lyser precis som solen 
överallt en molnfri dag

och vad skulle man inte göra
för att få känna just det där
som tar sån tid att hitta
men ändå finns just där du är

passerar stundvis
vänder uppochner
på allting som är jag
med blickar som gör spaghetti av mina ben

du håller mig
på avstånd
men jag vill
ha mer
_______ 
Skriven av Therese Lindholm, 9/8-07.


Inga kommentarer: