måndag 12 oktober 2009

I'm not that girl.

...hon som lever efter en mall och måste ha total kontroll över allt som sker.
Kontrollfreak.
Jag är inte heller den som vill bråka och hitta saker att tjafsa om hela tiden, inte den långsinta typen som aldrig glömmer och inte kan förlåta.
Hon som ser ned på andra människor och inte kan glädjas åt någon annans framgång och lycka,
jag är inte den som inte kan ta andras åsikter och tankar, kritik.
Jag är inte den tjejen som grämer ned mig i gammalt groll och måste diskutera allt som sker och har skett....
Inte längre.

Jag är den tjejen som tar dagarna som dom kommer och måste inte alltid planera vad jag gör med min tid,
jag gillar att kunna ha friheten att leva lite på impuls men ändå kunna prioritera viktiga saker,
ansvar är en självklarhet oavsett vad jag gör.
Jag hatar att bråka, finner inget nöje i att vara butter och gnälla över småsaker,
ja saker överhuvudtaget.
Men visst känner man väl lite då och då att det kan vara lite lättare att få lätta hjärtat
när man behöver få ut något som tynger en, vilken normal människa gör inte det?
Däremot kan jag skilja på bråk och att diskutera,
jag föredrar att diskutera lugnt men då måste jag få chansen till det,
när det är något som verkligen betyder något för mig.
Får jag inte chansen blir jag upprörd, det är inget konstigt med det.
Jag går inte och ältar saker i all evighet, har jag blivit sårad kan det ta ett tag
men när jag verkligen tycker om personen som sårat mig är jag inte alls omöjlig att förlåta.
Alla gör misstag, stora som små men misstag är till för att rättas till.
Jag har inte svårt att glädjas åt någon annans lycka och framgång,
jag blir lycklig av att se någon som står mig nära lycklig.
Jag kan absolut ta kritik och andras åsikter
men det är skillnad på att ha en åsikt och trycka upp den i ansiktet på en,
än att ha en åsikt och framföra den på ett någorlunda civiliserat sätt.
Man behöver inte bli arg bara för att få mig att förstå och ta åt mig.
Jag är inte omöjlig.

Jag är glad och jag har vänner i min närhet som gör att jag kan vara mig själv
och hitta tillbaka till den jag verkligen är.
Glada, roliga och spralliga Therese.
Jag har till och med lyckats uppfylla mitt hittills största mål,
har gått ned i vikt och inte så lite heller.. 13,5 kg.
Jag trivs med mig själv nu och det betyder allt, man blir gladare då.

Jag har förändrats till det bättre och jag hoppas att du vill ta dig tiden att lära känna mig på nytt
för du är ju trots allt den person som fått mig att inse
att det är dags att göra någonting åt mig själv, utan dig hade det aldrig gått
även fast du inte funnits där under tiden och lika bra är väl det.
Du har fått mig att inse hur jäkla korkad jag varit under en längre tid
och jag skäms över mig själv när jag tänker tillbaka på hur jag betett mig,
fy skäms på mig.
Jag menar det verkligen,
förstår inte hur jag någonsin kunnat tveka på dig som person.
Visst du gjorde det inte alltid lätt för mig, men nu efteråt när allt är avslutat så visar du verkligen
så som jag nskat att du hade gjort tidigare, att du verkligen inte är den personen,
jag visste det innerst inne men nu har du visat det.
Det fick mig att vakna, alldeles för sent men jag har iaf tagit tag i mig själv nu
och det är väl bättre sent än aldrig som man brukar säga. ;)
Så snälla, lär känna mig igen..

T / - back on track.

Inga kommentarer: