torsdag 8 oktober 2009

Bara en dikt jag skrivit.

har jag förlorat nu
ligger jag i diket igen
är allting slut
ska jag vända tillbaka hem?

kan du väcka mig
jag tror jag går i sömnen
stick hål på min bubbla nu
krossa den stora drömmen

jag är bäst på att misslyckas
du känner mig alltför väl
ska jag lägga mig ner nu
och acceptera allt som är?

mina känslor är för stora
mitt hjärta alldeles för tungt
du har med allt att göra
och allt du gör är bara dumt

men jag kan älska utan gränser
det ser inte bättre ut
och sorgen gör att jag vägrar acceptera
att allting som vi hade har tagit slut

så jag kippar efter andan
en nystart i mitt liv
där vi ändå får varandra
för du vet lika bra som jag
det är så det borde bli

men stick hål på bubblan är du snäll
för jag gör inget annat än drömmer
och önsketänkande tar mig inte dit jag vill
det är lika bra jag glömmer

T/ - den här är till dig, K.

Inga kommentarer: